Sunday 1 March 2015

Keindahan Menarik Sekitar Banting

Bismillah,

Apa yang menarik di Banting ya. Sekitar Homestay HAVS (RR) macam-macam tempat menarik yang ada dan boleh di kunjungi.

Homestay Selesa dan Menarik

Saudara saudari budiman boleh berkunjung ke Rumah Api Bukit Jugra. Rumah api ini dibina oleh Jabatan Marin Malaysia pada 1976 bagi mengawal dan membantu pelayaran dan pergerakan kapal dagang dan nelayan yang melalui Selat Melaka terutama yang akan berlabuh di Pelabuhan Klang. Rumah api ini dibina berbentuk menara batu konkrit setinggi 146 meter pada permukaan 25 meter dari aras laut.

Rumah Api Bukit Jugra
Hendak melihat keindahan Banting dari Puncak Bukit Jugra. Kepada yang berminat aktiviti lasak atau ingin melihat keindahan alam memang rugi kalau tidak berkunjung ke Bukit Jugra. Dalam melihat Sungai Kuala Langat.
Pemandangan Indah
Wanita mahupun lelaki pasti berminat dengan aktiviti bercucuk tanam, mengindahkan nursery di rumah. Kedai ini setiap hari akan tutup pada pukul 7 petang, hari Ahad tutup pukul 5 petang. Memberi perkhidmatan penghantaran hingga ke rumah, jika ingin bantuan di tanam sekali pokok hiasan yang di beli, caj yang berpatutan di kenakan.

Kedai Bunga
Kedai bunga atau nursery ini terletak bersebelahan dengan Dataran Banting, berdepan dengan Hospital Banting dan mengambil masa 5-10 minit pemanduan dari Homestay HAVS (RR).


Pantai Kelanang
Keindahan Pantai Kelanang menjadi tempat tumpuan keluarga berkhemah dan BBQ. DI lengkapi dengan bilik mandi, surau, keselamatan Rela, JPAM, tempat rehat yang selesa serta kedai makan berdekatan. Pengunjung yang datang dapat menikmati keindahan alam serta anak-anak ada tempat bermain.

Sebarang pertanyaan, tempahan @ maklumat lanjut;
Sila hubungi:
Farah : 012 6713780

No comments: